Hjelp og reparasjoner
Trenger du hjelp med ditt høreapparat?
Kontakt Phonak brukerstøtte:
På epost: brukerstotte@phonak.no eller på telefon: 96 09 86 00.
Se gjerne også Phonak sine egne sider for vedlikehold av høreapparater.
Skal du sende ditt Phonak høreapparat inn til reparasjon?
Servicen/reparasjonen dekkes av NAV og vi dekker returen hjem til deg (postgangen og fraktkostnader inn til oss må du selv dekke ved innsending). Det vil ta underkant av 14 dager før du får høreapparatet tilbake igjen, fra vi mottar det.
Når du sender inn høreapparatet ditt til service, vil vi anbefale deg å sende inn begge høreapparatene og laderen, ledningen og støpselet.
Selv når vi mottar kun et høreapparat oppdaterer vi høreapparatets programvare. Hvis høreapparatene har ulik programvare vil de ikke kunne brukes sammen mot lydoverføring fra en mobiltelefon, eller myPhonak-app.
Ved å sende inn alt utstyret samlet vil du spare deg for en ekstra innsending, og vi får synkronisert dine Phonak høreapparat slik at de snakker sammen og sørger for at de fungerer mot Bluetooth på din mobil.
Når du sender inn høreapparatene trenger vi at du: Pakker forsendelsen godt inn så den ikke blir skadet under transport. Send forsendelsen med sporing. Legg et notat i pakken med: din/ditt navn, fødselsdato, adresse og en kommentar. I kommentaren skriver du at utstyret skal på service, og hva som er problemstillingen.
Adressen vår for innsending av reparasjoner er:
Sonova Norway AS
Postboks 525 Sentrum
0105 OSLO
Tlf: 960 98 600